/

Waarom SEO

Je vraagt je misschien af waarom Search Engine Optimization. Simpel gezegd wil je eigenlijk al je teksten SEO-proof zijn. Het onderwerp is over het algemeen de zoekopdracht of een gedeelte ervan, die de bezoekers van je site hebben gebruikt, waarna ze op de pagina van jouw bedrijf zijn uitgekomen. En in principe wil je, dat alle pagina's vindbaar worden gemaakt. 

 

Een grondige doelgroep- en zoekwoordanalyse hoort altijd vooraf te gaan aan het schrijven van de tekst. Dat geeft de juiste input voor het onderwerp en de doelgroep, waarvoor de tekst is geschreven, maar ook op welke woorden de tekst vindbaar moet zijn. Bij SEO-teksten wordt de content dus geoptimaliseerd op basis van zoekwoorden.

Denk vanuit je (potentiele) klant. Waar is hij naar op zoek, wat zou hij intikken bij de Google-zoekbalk? Het algoritme van Google verandert regelmatig. Kwaliteit staat hoog op de agenda bij Google en  kijkt nu meer (en beter) naar relevantie en kwaliteit en of de site goed te bekijken is op smartphones en tablets. Dit bepaalt tegenwoordig hoe hoog de site in Google scoort.